Partspoint lanceert nieuw garageconcept: Autovakmeester
Onderdelendistributeur Partspoint meldt vandaag de komst van een nieuwe formule: Autovakmeester. Alle AD Autobedrijven – de huidige formule – worden omgeturnd. De naam AD Autobedrijf blijft vooralsnog wel in de lucht.
Partspoint meldt dat uitgebreid onderzoek uitwijst dat in het gemêleerde landschap van garageformules een sterke formule mist die zich richt op de down-to-earth’ automobilist, die in de eigen buurt een betrouwbare en vakkundige garagist zoekt bij wie de auto altijd in goede handen is. De deelnemers aan de formule AD Autobedrijf, reeds in handen van Partspoint, voldeden wel al het geschetste beeld van het garagebedrijf, maar de bestaande naam en formule appelleerden niet aan de formulewaarden betrouwbaar, vakkundig, gegarandeerd en professioneel, aldus Cor Baltus, ceo van Partspoint Groep. “Gedegen onderzoek wees uit dat de bestaande formule gedateerd was, de naam niet helder en de boodschap niet duidelijk. Het ligt dan niet in onze aard dat zo te laten voortsudderen, maar juist grondig in te grijpen.”
Minder vrijblijvend
Formulemanager Ton Sieljes stelt dat deelnemers baas in eigen huis blijven, maar de vrijblijvendheid wordt minder. “Wat goed was bij AD Autobedrijf, behouden we. En wat beter moet, wordt beter. We blijven soft-franchise, maar wel minder soft. Daar tegenover zetten we een aanbod waarmee ik de concurrentie met elke andere formule aandurf. Onze deelnemers behouden hun gekoesterde vrijheid en blijven baas in eigen huis. Wij bieden hen uiteraard inkoopvoordeel en wij helpen hen de keiharde claim van 24 maanden garantie op onderdelen en arbeid waar te maken. We helpen ze met technische ondersteuning via TECH360, private lease, Europese pechhulp, een eigen website met reviewtool en marketingcampagnes. En we bieden hen een netwerk van vakbroeders, onderschat dat aspect vooral ook niet.”