Toyota experimenteert met luchtvrije band

Redactie Redactie
De banden debuteren onder de Toyota Fine-Comfort Ride Concept. Foto: Toyota

Dat meldt Toyota.

De door Sumitomo Rubber Industries – bekend van Falken en Dunlop in een deel van de wereld- geleverde banden zijn voor het eerst te zien op de waterstof aangedreven concept car, Fine-Comfort Ride, die afgelopen week werd onthuld op de Tokyo auto show.

Sumitomo en Toyota zijn niet de eersten die werken aan een band zonder lucht. Ook bandenfabrikanten Michelin, Bridgestone en Toyo werken aan een luchtvrije band. Toyota wil in iedere band een motor plaatsen. Om het wiel, dat gemaakt is van kunststof en aluminium, komt dan een rubberen band. In 2020 moet de band onder elektrische Toyota’s komen te liggen. Tot die tijd wil de fabrikant in totaal nog 20 kilo aan gewichtsbesparing (per auto) realiseren, de luchtweerstand verminderen en het rijcomfort verbeteren, meldt Autonews Europe.

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Toyota experimenteert met luchtvrije band | Automotive Online

Toyota experimenteert met luchtvrije band

Redactie Redactie
De banden debuteren onder de Toyota Fine-Comfort Ride Concept. Foto: Toyota

Dat meldt Toyota.

De door Sumitomo Rubber Industries – bekend van Falken en Dunlop in een deel van de wereld- geleverde banden zijn voor het eerst te zien op de waterstof aangedreven concept car, Fine-Comfort Ride, die afgelopen week werd onthuld op de Tokyo auto show.

Sumitomo en Toyota zijn niet de eersten die werken aan een band zonder lucht. Ook bandenfabrikanten Michelin, Bridgestone en Toyo werken aan een luchtvrije band. Toyota wil in iedere band een motor plaatsen. Om het wiel, dat gemaakt is van kunststof en aluminium, komt dan een rubberen band. In 2020 moet de band onder elektrische Toyota’s komen te liggen. Tot die tijd wil de fabrikant in totaal nog 20 kilo aan gewichtsbesparing (per auto) realiseren, de luchtweerstand verminderen en het rijcomfort verbeteren, meldt Autonews Europe.

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.