Synthetische brandstof reduceert CO2 uitstoot

Redactie Redactie

Eigen onderzoek van de fabrikant leert dat deze brandstoffen tegen 2050 in Europa 2,8 Gigaton aan CO2 kunnen besparen, omdat ze nagenoeg roetvrij verbranden. “De kosten van uitlaatgasbehandeling kunnen dan ook omlaag”, aldus Volkmar Denner, voorzitter raad van bestuur van Bosch. De fabrikant vindt dat er niet alleen betere auto’s moeten worden gebouwd, maar dat ook mobiliteit moet veranderen met als belangrijkste doel: ongeval-, stress- en emissievrij verkeer.

“Als we in de toekomst mobiel willen blijven, moeten we een aantal zaken nu veranderen. Zoals verbetering van de luchtkwaliteit in de steden. Wij willen hieraan bijdragen door de verbrandingsmotor te verbeteren en onze inspanningen op het gebied van elektromobiliteit op te drijven”, aldus Denner.

Mobility Solutions groeit zeven procent

Ondertussen blijft de marktpenetratie van elektromobiliteit aan snelheid winnen. Bosch levert onder andere de eAxle, die aandrijflijnen efficiënter maakt. Voor lichte elektrische voertuigen heeft het bedrijf een 48 Volt aandrijving ontworpen. De omzet van Bosch Mobility Solutions groeit dit jaar met zeven procent naar 47 miljard euro. Vooral de verkoop van rijhulpsystemen groeit aanzienlijk. Bosch verwacht dat rijhulpsystemen in 2019 goed zijn voor een omzet van twee miljard euro. Bosch presenteert zijn huidige en toekomstige mobiliteitsoplossingen deze maand op de internationale Duitse autoshow IAA in Frankfurt. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Synthetische brandstof reduceert CO2 uitstoot | Automotive Online

Synthetische brandstof reduceert CO2 uitstoot

Redactie Redactie

Eigen onderzoek van de fabrikant leert dat deze brandstoffen tegen 2050 in Europa 2,8 Gigaton aan CO2 kunnen besparen, omdat ze nagenoeg roetvrij verbranden. “De kosten van uitlaatgasbehandeling kunnen dan ook omlaag”, aldus Volkmar Denner, voorzitter raad van bestuur van Bosch. De fabrikant vindt dat er niet alleen betere auto’s moeten worden gebouwd, maar dat ook mobiliteit moet veranderen met als belangrijkste doel: ongeval-, stress- en emissievrij verkeer.

“Als we in de toekomst mobiel willen blijven, moeten we een aantal zaken nu veranderen. Zoals verbetering van de luchtkwaliteit in de steden. Wij willen hieraan bijdragen door de verbrandingsmotor te verbeteren en onze inspanningen op het gebied van elektromobiliteit op te drijven”, aldus Denner.

Mobility Solutions groeit zeven procent

Ondertussen blijft de marktpenetratie van elektromobiliteit aan snelheid winnen. Bosch levert onder andere de eAxle, die aandrijflijnen efficiënter maakt. Voor lichte elektrische voertuigen heeft het bedrijf een 48 Volt aandrijving ontworpen. De omzet van Bosch Mobility Solutions groeit dit jaar met zeven procent naar 47 miljard euro. Vooral de verkoop van rijhulpsystemen groeit aanzienlijk. Bosch verwacht dat rijhulpsystemen in 2019 goed zijn voor een omzet van twee miljard euro. Bosch presenteert zijn huidige en toekomstige mobiliteitsoplossingen deze maand op de internationale Duitse autoshow IAA in Frankfurt. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.