Loslatende achterportierruit noopt PSA en Toyota tot terugroepactie

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De Peugeot 107 werd in 2012 gerestyled. (Foto Shutterstock)

Peugeot, Citroën en Toyota roepen hun gezamenlijk gebouwde ‘drieling’ terug naar de dealer in verband met achterportierruit waarvan de lijm kan loslaten. Dat blijkt uit het terugroepregister van de RDW. 

Eigenaren van een tussen 2005 en 2014 gebouwde vijfdeurs 107, Aygo of C1 wordt verzocht een afspraak te maken met een dealer. Die controleert de bevestiging van de achterportierruiten en zal deze, indien nodig, opnieuw lijmen. De auto’s zijn door de fabrikanten gezamenlijk ontwikkeld en worden in dezelfde fabriek gebouwd. Het is onbekend of zich al ongevallen hebben voorgedaan als gevolg van loslatende ramen. 

Het betreft in totaal 50 duizend exemplaren van de C1, verkocht in de periode 2005-2013, waarvan de eerste auto’s inmiddels al voor een check in de werkplaats zijn geweest. Zo laat Citroën Nederland weten. Er werden in de genoemde periode 71 duizend Toyota’s Aygo en 92 duizend Peugeots 107 verkocht. 

Toyota – dat al eind vorig jaar met terugroepactie startte en inmiddels al 20 duizend auto’s in de werkplaats verwelkomde- moest in 2018 wereldwijd miljoenen auto’s terugroepen in verband met mogelijke stroomstoringen in het hybride systeem.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Loslatende achterportierruit noopt PSA en Toyota tot terugroepactie | Automotive Online

Loslatende achterportierruit noopt PSA en Toyota tot terugroepactie

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De Peugeot 107 werd in 2012 gerestyled. (Foto Shutterstock)

Peugeot, Citroën en Toyota roepen hun gezamenlijk gebouwde ‘drieling’ terug naar de dealer in verband met achterportierruit waarvan de lijm kan loslaten. Dat blijkt uit het terugroepregister van de RDW. 

Eigenaren van een tussen 2005 en 2014 gebouwde vijfdeurs 107, Aygo of C1 wordt verzocht een afspraak te maken met een dealer. Die controleert de bevestiging van de achterportierruiten en zal deze, indien nodig, opnieuw lijmen. De auto’s zijn door de fabrikanten gezamenlijk ontwikkeld en worden in dezelfde fabriek gebouwd. Het is onbekend of zich al ongevallen hebben voorgedaan als gevolg van loslatende ramen. 

Het betreft in totaal 50 duizend exemplaren van de C1, verkocht in de periode 2005-2013, waarvan de eerste auto’s inmiddels al voor een check in de werkplaats zijn geweest. Zo laat Citroën Nederland weten. Er werden in de genoemde periode 71 duizend Toyota’s Aygo en 92 duizend Peugeots 107 verkocht. 

Toyota – dat al eind vorig jaar met terugroepactie startte en inmiddels al 20 duizend auto’s in de werkplaats verwelkomde- moest in 2018 wereldwijd miljoenen auto’s terugroepen in verband met mogelijke stroomstoringen in het hybride systeem.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.