Automotive Werkplaats: Het koelvloeistoftijdperk is begonnen

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Autoreclames komen snel in het verdomhoekje terecht.

Met een wagenpark van 8,5 miljoen personenauto’s bedraagt de olieplas nog steeds zo’n 34 miljoen liter. 5W30 is nog steeds de norm, maar de trend naar dunnere oliën zet door waardoor bedrijven steeds meer soorten olie op voorraad moeten hebben. En tegelijkertijd neemt door de snelle opkomst van EV’s de vraag naar koelvloeistoffen toe. Ook die worden in hoog tempo specifieker. Automotive vroeg drie specialisten deze ontwikkelingen te duiden.

Ook wordt er een kijkje genomen in de werkplaats van Olie&Zo Den Bosch (voorheen Bossche Banden Service).

Lees er alles over in de nieuwe Automotive, die afgelopen vrijdag verscheen en nu ook online te lezen is.

In het managementkatern staat het thema marketing & retail centraal. Marketingjournalist Erwin Wijman (auteur van meerdere boeken over auto’s en autoreclame) neemt de belangrijkste trends door. Hij constateert dat autoreclames snel in het verdomhoekje terecht aan het komen zijn. Ook staat er een exclusief interview met de Nederlandse BMW-topman Pieter Nota. 

Wat staat er nog meer in de nieuwe Automotive? 

  • Een interview met Dianne Netten, directeur Auto bij Van Tilburg-Bastianen;
  • Columns van Arjen de Jong, Paul de Vries en Hans Adriani;
  • In Onder Managers spreekt Han Terneldeli met Sander de Jong, dga van groothandel Bleeker & De Jong.
  • Het autopanel geeft zijn oordeel over de Renault Captur
  • In Familiezaken staat de familie Bekkers centraal. Vader Harry en dochter Inge vertellen over hun hypermoderne schadebedrijf;

De nieuwe automotive verscheen afgelopen vrijdag en is vanaf vandaag online te lezen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.