Kies de Beste Band rolt tot 2024 door

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De overheidscampagne Kies de Beste Band wordt voortgezet tot 2024. (Foto: Vaco)

Kies de Beste Band wordt tot 2024 doorgezet. De overheidscampagne krijgt financiële steun uit een pot voor verduurzaming van mobiliteit. Dat meldt Bandenportaal vandaag.

De campagne Kies de Beste Band werd in 2017 opgezet om aandacht te besteden aan het kiezen van de juiste band. Hierbij lag de focus vooral op winterbanden. Via elektronische borden boven de snelweg (DRIPS), beeldschermen bij tankstations en onlinecampagnes ontvingen consumenten berichten hierover. Brancheorganisatie Vaco pleitte onlangs voor een voortzetting van de campagne en daar is nu naar geluisterd.

Bij de campagne zijn naast de overheid ook organisaties als de ANWB, Bovag, RAI Vereniging, VNA en NSG betrokken. Kies de Beste Band is niet de enige campagne die nu nog loopt. Geefjebandenlucht heeft dezelfde doelen als Kies de Beste Band, maar legt de focus vooral op bandenspanning. Lekker op Weg is daarentegen een consumentencampagne die gericht is op zuinig rijden. Ook de nieuwe websites vindbandenpomp.nl en watismijnbandenspanning.nl willen de consument bewuster maken van hun omgang met banden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Kies de Beste Band rolt tot 2024 door | Automotive Online

Kies de Beste Band rolt tot 2024 door

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De overheidscampagne Kies de Beste Band wordt voortgezet tot 2024. (Foto: Vaco)

Kies de Beste Band wordt tot 2024 doorgezet. De overheidscampagne krijgt financiële steun uit een pot voor verduurzaming van mobiliteit. Dat meldt Bandenportaal vandaag.

De campagne Kies de Beste Band werd in 2017 opgezet om aandacht te besteden aan het kiezen van de juiste band. Hierbij lag de focus vooral op winterbanden. Via elektronische borden boven de snelweg (DRIPS), beeldschermen bij tankstations en onlinecampagnes ontvingen consumenten berichten hierover. Brancheorganisatie Vaco pleitte onlangs voor een voortzetting van de campagne en daar is nu naar geluisterd.

Bij de campagne zijn naast de overheid ook organisaties als de ANWB, Bovag, RAI Vereniging, VNA en NSG betrokken. Kies de Beste Band is niet de enige campagne die nu nog loopt. Geefjebandenlucht heeft dezelfde doelen als Kies de Beste Band, maar legt de focus vooral op bandenspanning. Lekker op Weg is daarentegen een consumentencampagne die gericht is op zuinig rijden. Ook de nieuwe websites vindbandenpomp.nl en watismijnbandenspanning.nl willen de consument bewuster maken van hun omgang met banden.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.