Nederlandse auto relatief weinig voorzien van esp

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • S. Meeuwis

    Ongetwijfeld heeft zulks te maken met de prijsstelling van auto’s en opties en de belasting die hier overheen komt (BPM). Omdat auto’s in NL relatief duur zijn wordt de basisversie zonder opties als ESP aangeboden. Op de optieprijs komt dan ook nog eens de BPM. Logisch dat veel mensen op kleinere auto’s niet voor deze optie kiezen, zeker de zakelijke rijders niet (bijtelling). Enige optie: geen BPM op veiligheidsverhogende opties. Is ooit al eens zo geweest en ik heb nog nooit begrepen waarom dit destijds is geschrapt. Zal wel met de staatskas en het begrotingstekort te maken hebben. Veiligheid gaat de overheid boven alles, mij ook, maar stimuleer het dan wel via de belasting, net als het milieu.

Nederlandse auto relatief weinig voorzien van esp | Automotive Online

Nederlandse auto relatief weinig voorzien van esp

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • S. Meeuwis

    Ongetwijfeld heeft zulks te maken met de prijsstelling van auto’s en opties en de belasting die hier overheen komt (BPM). Omdat auto’s in NL relatief duur zijn wordt de basisversie zonder opties als ESP aangeboden. Op de optieprijs komt dan ook nog eens de BPM. Logisch dat veel mensen op kleinere auto’s niet voor deze optie kiezen, zeker de zakelijke rijders niet (bijtelling). Enige optie: geen BPM op veiligheidsverhogende opties. Is ooit al eens zo geweest en ik heb nog nooit begrepen waarom dit destijds is geschrapt. Zal wel met de staatskas en het begrotingstekort te maken hebben. Veiligheid gaat de overheid boven alles, mij ook, maar stimuleer het dan wel via de belasting, net als het milieu.