Continental en Audi introduceren kijken met je oren

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het systeem knoopt alle audio-apparatuur aan elkaar om in bepaalde situaties een geluidssignaal af te geven. “Als je volgens de navigatie over honderd meter rechtsaf moet, wordt deze boodschap ondersteund met een geluidssignaal dat steeds luuider wordt naarmate de afslag wordt genaderd”, zegt Sebastian Fillenberg, woordvoerder van Continental. “Dit helpt de bestuurder om beter in te schatten wanneer hij in- en uit moet voegen.” Ook wordt er een geluidssignaal afgegeven wanneer de auto iets of iemand in de dode hoek dreigt te raken. Het geluid komt dan vanuit de hoek waar het gevaar dreigt.

Connected
Continental is nog bezig met de ontwikkeling van het programma. Autofabrikanten kunnen kiezen voor aanschaf van alleen de software of een combinatie van software en hardware. “Omdat het een geavanceerd systeem is, kan het alleen worden toegepast in de nieuwste modellen. De techniek in de huidige auto`s valt er niet mee te koppelen.”

Het programma moet binnen drie jaar beschikbaar zijn.

Continental en Audi introduceren kijken met je oren | Automotive Online

Continental en Audi introduceren kijken met je oren

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het systeem knoopt alle audio-apparatuur aan elkaar om in bepaalde situaties een geluidssignaal af te geven. “Als je volgens de navigatie over honderd meter rechtsaf moet, wordt deze boodschap ondersteund met een geluidssignaal dat steeds luuider wordt naarmate de afslag wordt genaderd”, zegt Sebastian Fillenberg, woordvoerder van Continental. “Dit helpt de bestuurder om beter in te schatten wanneer hij in- en uit moet voegen.” Ook wordt er een geluidssignaal afgegeven wanneer de auto iets of iemand in de dode hoek dreigt te raken. Het geluid komt dan vanuit de hoek waar het gevaar dreigt.

Connected
Continental is nog bezig met de ontwikkeling van het programma. Autofabrikanten kunnen kiezen voor aanschaf van alleen de software of een combinatie van software en hardware. “Omdat het een geavanceerd systeem is, kan het alleen worden toegepast in de nieuwste modellen. De techniek in de huidige auto`s valt er niet mee te koppelen.”

Het programma moet binnen drie jaar beschikbaar zijn.