Occasionverkoop stijgt in januari met 6 procent
Autobedrijven verkochten in de eerste maand van dit jaar 112.782 occasions aan consumenten. Dat is 5,6 procent meer dan in januari 2020 toen er 106 duizend occasions verkocht werden aan consumenten. Onderling verkochten consumenten ruim 57 duizend occasions, een stijging van 4,4 procent. Dat meldt dataleverancier VWE.
Top 10 occasionverkoop (b2c) januari:
Merk | 2022 | 2021 | +/- (in%) |
Volkswagen | 14.276 | 13.866 | 3,0 |
Peugeot | 8.264 | 8.490 | -2,7 |
Opel | 8.169 | 8.039 | 1,6 |
Renault | 7.921 | 7.382 | 7,3 |
Ford | 7.164 | 7.264 | -1,4 |
Toyota | 6.416 | 5.823 | 10,2 |
BMW | 6.094 | 5.378 | 13,3 |
Audi | 5.291 | 4.826 | 9,6 |
Mercedes-Benz | 4.749 | 4.781 | -0,7 |
Volvo | 4.087 | 4.521 | -9,6 |
Bron: VWE, bewerking Automotive |
In 2021 verkochten autobedrijven bijna 1,39 miljoen occasions aan particulieren, een stijging van 2,8 procent. De verkoop tussen consumenten onderling daalde in het afgelopen jaar met 2,9 procent naar 606 duizend auto’s.