Duizenden banen op de tocht in reorganisatieplan Continental

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Continental gaf eerder al een winstwaarschuwing. (Foto: Continental)

Banden- en componentenfabrikant Continental gaat ingrijpend reorganiseren. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Het bedrijf wil jaarlijks zo’n 500 miljoen euro besparen. Het bedrijf meldt dat 20 duizend banen ingrijpend veranderen of verdwijnen. Bij Continental werken 240 duizend mensen. Het bedrijf trekt voor de reorganisatie ruim 1,1 miljard euro uit. Eerder al werd bekend dat het bedrijf in de kosten wil snijden.

Het bedrijf houdt alle opties open. Zo sluit het niet uit bedrijfsonderdelen te gaan verkopen. Zelf zal het onder meer extra gaan investeren in producten voor elektrische auto’s. Het bedrijf ontwikkelt componenten voor EV’s, met batterijcellen denkt het geen geld te kunnen verdienen.

CEO Elmar Degenhart vergelijkt de situatie met tien jaar geleden. “Ook toen hebben we proactief ingegrepen en zijn we sterker uit de crisis gekomen.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Duizenden banen op de tocht in reorganisatieplan Continental | Automotive Online

Duizenden banen op de tocht in reorganisatieplan Continental

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Continental gaf eerder al een winstwaarschuwing. (Foto: Continental)

Banden- en componentenfabrikant Continental gaat ingrijpend reorganiseren. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Het bedrijf wil jaarlijks zo’n 500 miljoen euro besparen. Het bedrijf meldt dat 20 duizend banen ingrijpend veranderen of verdwijnen. Bij Continental werken 240 duizend mensen. Het bedrijf trekt voor de reorganisatie ruim 1,1 miljard euro uit. Eerder al werd bekend dat het bedrijf in de kosten wil snijden.

Het bedrijf houdt alle opties open. Zo sluit het niet uit bedrijfsonderdelen te gaan verkopen. Zelf zal het onder meer extra gaan investeren in producten voor elektrische auto’s. Het bedrijf ontwikkelt componenten voor EV’s, met batterijcellen denkt het geen geld te kunnen verdienen.

CEO Elmar Degenhart vergelijkt de situatie met tien jaar geleden. “Ook toen hebben we proactief ingegrepen en zijn we sterker uit de crisis gekomen.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.