‘Ford schroeft Duitse Fiësta-productie terug wegens Brexit’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
In Engeland wordt de Fiësta de laatste tijd steeds minder verkocht (foto: Ford)

Ford verlaagt de productie van de Fiësta in de fabriek in Keulen. Voorlopig worden er vier in plaats van vijf dagen gewerkt. De reden is de teruglopende vraag uit het Verenigd Koninkrijk, veroorzaakt door de Brexit, meldt Automobilwoche, dat een woordvoerder van de fabriek sprak.

In de Ford-fabriek in Keulen werken ongeveer 2.200 mensen aan de productie van de Fiësta. De arbeidstijdverkorting is door Ford aangevraagd voor de rest van het jaar, maar in mei wordt tussentijds bepaald of het dan al haalbaar is om weer vijf dagen te werken. Per dag worden in Keulen 1.150 Fiësta’s gebouwd, waarvan ongeveer een derde deel bestemd is voor de Britse markt. De vraag is daar sterk gedaald door de Brexit en het zwakke pond, meldt de woordvoerder van Ford. Ook in Zuid-Europa is de vraag naar de Fiësta teruggelopen. Lees hier: Losgekoppeld Groot-Brittannië brengt autofabrikanten in problemen.

Ford Europa verkeert al jaren in zwaar weer en is aan het reorganiseren. 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

‘Ford schroeft Duitse Fiësta-productie terug wegens Brexit’ | Automotive Online

‘Ford schroeft Duitse Fiësta-productie terug wegens Brexit’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
In Engeland wordt de Fiësta de laatste tijd steeds minder verkocht (foto: Ford)

Ford verlaagt de productie van de Fiësta in de fabriek in Keulen. Voorlopig worden er vier in plaats van vijf dagen gewerkt. De reden is de teruglopende vraag uit het Verenigd Koninkrijk, veroorzaakt door de Brexit, meldt Automobilwoche, dat een woordvoerder van de fabriek sprak.

In de Ford-fabriek in Keulen werken ongeveer 2.200 mensen aan de productie van de Fiësta. De arbeidstijdverkorting is door Ford aangevraagd voor de rest van het jaar, maar in mei wordt tussentijds bepaald of het dan al haalbaar is om weer vijf dagen te werken. Per dag worden in Keulen 1.150 Fiësta’s gebouwd, waarvan ongeveer een derde deel bestemd is voor de Britse markt. De vraag is daar sterk gedaald door de Brexit en het zwakke pond, meldt de woordvoerder van Ford. Ook in Zuid-Europa is de vraag naar de Fiësta teruggelopen. Lees hier: Losgekoppeld Groot-Brittannië brengt autofabrikanten in problemen.

Ford Europa verkeert al jaren in zwaar weer en is aan het reorganiseren. 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.