‘BMW legt productie in Regensburg stil’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
BMW moet de productie in Regensburg stilleggen vanwege een tekort aan halfgeleiders. (Foto: BMW Group)

BMW Group heeft besloten om de fabriek in Regensburg voor tenminste een week stil te leggen vanwege de schaarste aan halfgeleiders. Dat meldt Automobilwoche. Het is nog onduidelijk wanneer de productie zal worden hervat.

De fabriek is sinds gisteren gestopt met de productie van de BMW X1, X2 en de Ones-modellen. Normaliter worden bij het bedrijf zo’n 1.000 stuks per dag geproduceerd. De fabriek in Regensburg is de afgelopen jaren fors gerenoveerd en richt zich steeds meer op de productie van elektrische en plug-in hybride varianten in plaats van de conventionele aandrijflijnen. Volgens Andrew Mason, woordvoerder BMW Nederland, heeft dit geen gevolgen voor leveringen aan Nederland.

Er werken zo’n 9.000 mensen bij het productiebedrijf, dat vorig jaar ruim 183 duizend auto’s maakte. BMW heeft eerder dit jaar ook al moeten besluiten om de productie in de fabrieken in Regensburg en Leipzig drastisch aan te passen.

BMW meldde het eerste kwartaal van dit jaar 6,2 procent minder auto’s te hebben gemaakt, mede vanwege de oorlog in Oekraïne, de tekorten aan onderdelen en halfgeleiders en de lockdowns in China.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

‘BMW legt productie in Regensburg stil’ | Automotive Online

‘BMW legt productie in Regensburg stil’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
BMW moet de productie in Regensburg stilleggen vanwege een tekort aan halfgeleiders. (Foto: BMW Group)

BMW Group heeft besloten om de fabriek in Regensburg voor tenminste een week stil te leggen vanwege de schaarste aan halfgeleiders. Dat meldt Automobilwoche. Het is nog onduidelijk wanneer de productie zal worden hervat.

De fabriek is sinds gisteren gestopt met de productie van de BMW X1, X2 en de Ones-modellen. Normaliter worden bij het bedrijf zo’n 1.000 stuks per dag geproduceerd. De fabriek in Regensburg is de afgelopen jaren fors gerenoveerd en richt zich steeds meer op de productie van elektrische en plug-in hybride varianten in plaats van de conventionele aandrijflijnen. Volgens Andrew Mason, woordvoerder BMW Nederland, heeft dit geen gevolgen voor leveringen aan Nederland.

Er werken zo’n 9.000 mensen bij het productiebedrijf, dat vorig jaar ruim 183 duizend auto’s maakte. BMW heeft eerder dit jaar ook al moeten besluiten om de productie in de fabrieken in Regensburg en Leipzig drastisch aan te passen.

BMW meldde het eerste kwartaal van dit jaar 6,2 procent minder auto’s te hebben gemaakt, mede vanwege de oorlog in Oekraïne, de tekorten aan onderdelen en halfgeleiders en de lockdowns in China.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.