Autotrack breidt btw-opties bij adverteren uit

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Autobedrijven kunnen vanaf vandaag op Autotrack adverteren met zowel de vraagprijs inclusief als exclusief btw. Geïnteresseerden krijgen de mogelijkheid om te zoeken op beide opties. Dat meldt Autotrack vanochtend.

De onduidelijkheid of prijzen in- of exclusief btw zijn, roept al jaren irritatie op; bij zowel autobedrijven en klanten als bij de portalen zelf. Ondanks dat autobedrijven verplicht zijn de meeneemprijs te adverteren, werd toch regelmatig de ex-btw prijs vermeld waarna in een van de tekstvakken of advertentietitel werd opgemerkt dat de auto exclusief btw was.Lees ook het artikel ‘Lage ex-btw occasionprijzen ingezet als lokaas’.

Dat er nu met twee prijzen kan worden geadverteerd, komt doordat de vms-leveranciers (de dienstverleners die de advertenties op de diverse portalen plaatsen) advertentiedata op een andere manier zijn gaan verwerken. Hierbij kan van alle auto’s waarvan de btw verrekenbaar is, de verkoopprijs automatisch worden doorgerekend in een ex-btw prijs.

Verwarring

“Door deze aanpassing voorkomen we verwarring bij onze bezoekers en sluiten advertenties beter aan op de verwachting van de potentiële autokoper, wat ook voor het adverterende bedrijf goed uitpakt”, zegt Rico van der Vies, commercieel directeur van Autotrack-uitgever Automotive Mediaventions. “Ook komen we tegemoet aan de wensen van een groeiende groep kleine zelfstandige ondernemers, die een auto zoeken exclusief btw.”

De komende maand wordt het btw-filter op kleine schaal getest. Medio maart moet het zijn uitgerold.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Autotrack breidt btw-opties bij adverteren uit | Automotive Online

Autotrack breidt btw-opties bij adverteren uit

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Autobedrijven kunnen vanaf vandaag op Autotrack adverteren met zowel de vraagprijs inclusief als exclusief btw. Geïnteresseerden krijgen de mogelijkheid om te zoeken op beide opties. Dat meldt Autotrack vanochtend.

De onduidelijkheid of prijzen in- of exclusief btw zijn, roept al jaren irritatie op; bij zowel autobedrijven en klanten als bij de portalen zelf. Ondanks dat autobedrijven verplicht zijn de meeneemprijs te adverteren, werd toch regelmatig de ex-btw prijs vermeld waarna in een van de tekstvakken of advertentietitel werd opgemerkt dat de auto exclusief btw was.Lees ook het artikel ‘Lage ex-btw occasionprijzen ingezet als lokaas’.

Dat er nu met twee prijzen kan worden geadverteerd, komt doordat de vms-leveranciers (de dienstverleners die de advertenties op de diverse portalen plaatsen) advertentiedata op een andere manier zijn gaan verwerken. Hierbij kan van alle auto’s waarvan de btw verrekenbaar is, de verkoopprijs automatisch worden doorgerekend in een ex-btw prijs.

Verwarring

“Door deze aanpassing voorkomen we verwarring bij onze bezoekers en sluiten advertenties beter aan op de verwachting van de potentiële autokoper, wat ook voor het adverterende bedrijf goed uitpakt”, zegt Rico van der Vies, commercieel directeur van Autotrack-uitgever Automotive Mediaventions. “Ook komen we tegemoet aan de wensen van een groeiende groep kleine zelfstandige ondernemers, die een auto zoeken exclusief btw.”

De komende maand wordt het btw-filter op kleine schaal getest. Medio maart moet het zijn uitgerold.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.