‘Wachttijd plaatsing openbare laadpaal loopt op tot 9 maanden’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De wachttijd voor de plaatsing van een openbare laadpaal kan oplopen tot 9 maanden. (Foto: Shutterstock)

Er zijn grote verschillen in de aanvraagperiode van een publieke laadpaal voor elektrische auto’s per gemeente. Zo is de gemiddelde wachttijd 18 weken, maar kan dit in de gemeenten Bergen (Noord-Holland), Castricum, Uitgeest, Heiloo en Gooise Meren oplopen tot 9 maanden. Dit blijkt uit onderzoek van energieleverancier Vattenfall.

282 van de 355 gemeenten (79 procent) bieden hun inwoners de mogelijkheid om via de gemeentelijke website een openbare laadpaal aan te vragen. Deze openbare laadpalen zijn bedoeld voor mensen die hun elektrische auto niet op hun privé terrein kunnen opladen. Ten minste 70 procent van alle auto’s zou momenteel geparkeerd worden op de openbare weg. Dat er behoefte aan meer openbare laadpalen is, blijkt uit het feit dat Pitpoint 20 duizend openbare laadpalen gaat plaatsen in de regio Amsterdam. Lees meer in dit artikel op Fleet&Mobility.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

‘Wachttijd plaatsing openbare laadpaal loopt op tot 9 maanden’ | Automotive Online

‘Wachttijd plaatsing openbare laadpaal loopt op tot 9 maanden’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De wachttijd voor de plaatsing van een openbare laadpaal kan oplopen tot 9 maanden. (Foto: Shutterstock)

Er zijn grote verschillen in de aanvraagperiode van een publieke laadpaal voor elektrische auto’s per gemeente. Zo is de gemiddelde wachttijd 18 weken, maar kan dit in de gemeenten Bergen (Noord-Holland), Castricum, Uitgeest, Heiloo en Gooise Meren oplopen tot 9 maanden. Dit blijkt uit onderzoek van energieleverancier Vattenfall.

282 van de 355 gemeenten (79 procent) bieden hun inwoners de mogelijkheid om via de gemeentelijke website een openbare laadpaal aan te vragen. Deze openbare laadpalen zijn bedoeld voor mensen die hun elektrische auto niet op hun privé terrein kunnen opladen. Ten minste 70 procent van alle auto’s zou momenteel geparkeerd worden op de openbare weg. Dat er behoefte aan meer openbare laadpalen is, blijkt uit het feit dat Pitpoint 20 duizend openbare laadpalen gaat plaatsen in de regio Amsterdam. Lees meer in dit artikel op Fleet&Mobility.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.