Dealerglass sluit Hyundai en Volvo aan

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Foto: Shutterstock

Hyundai, Suzuki, Volvo en Polestar sluiten zich aan bij Dealerglass. Dat meldt de glasfranchise vandaag. Toyota, Lexus, Renault en Dacia waren de merken waarmee Dealerglass eerder dit jaar van start ging.

Dealerglass wil een deel van de gestuurde ruitschade van zakelijke klanten (lease- en verzekeringsmaatschappijen) naar het dealerkanaal loodsen. Oprichters Bart Janssen en Erwin Arends stellen op de goede weg te zijn. “Maar we zijn er nog niet. De kracht van Dealerglass is dat alle automerken vertegenwoordigd worden zodat er een nieuwe landelijke speler ontstaat. Daar werken wij hard aan.”

Theo Eitjes, aftersales directeur bij Hyundai, stelt dat de merkdealer een belangrijkere rol in glasherstel moet vervullen. “De auto van nu is uitgerust met rijhulptechnologie die verwerkt is in de ruiten van de auto. Het is daarom essentieel voor veiligheid en garantie dat autoruiten vervangen of hersteld worden volgens fabrieksvoorschrift en met merkoriginele onderdelen. Alleen de merkdealer heeft deze kennis, onderdelen en fabrieksopgeleide mensen in huis.”

Bekijk hieronder een interview met Bart Janssen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Dealerglass sluit Hyundai en Volvo aan | Automotive Online

Dealerglass sluit Hyundai en Volvo aan

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Foto: Shutterstock

Hyundai, Suzuki, Volvo en Polestar sluiten zich aan bij Dealerglass. Dat meldt de glasfranchise vandaag. Toyota, Lexus, Renault en Dacia waren de merken waarmee Dealerglass eerder dit jaar van start ging.

Dealerglass wil een deel van de gestuurde ruitschade van zakelijke klanten (lease- en verzekeringsmaatschappijen) naar het dealerkanaal loodsen. Oprichters Bart Janssen en Erwin Arends stellen op de goede weg te zijn. “Maar we zijn er nog niet. De kracht van Dealerglass is dat alle automerken vertegenwoordigd worden zodat er een nieuwe landelijke speler ontstaat. Daar werken wij hard aan.”

Theo Eitjes, aftersales directeur bij Hyundai, stelt dat de merkdealer een belangrijkere rol in glasherstel moet vervullen. “De auto van nu is uitgerust met rijhulptechnologie die verwerkt is in de ruiten van de auto. Het is daarom essentieel voor veiligheid en garantie dat autoruiten vervangen of hersteld worden volgens fabrieksvoorschrift en met merkoriginele onderdelen. Alleen de merkdealer heeft deze kennis, onderdelen en fabrieksopgeleide mensen in huis.”

Bekijk hieronder een interview met Bart Janssen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.