AutoRAI en Opel presenteren nieuw standconcept

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eerder werd bekend dat de organisatie van de AutoRAI 2011 in samenwerking met RAI Vereniging en het Tentoonstellingscomité, waarin dertien importeurs vertegenwoordigd zijn, een modulair standbouwconcept heeft ontwikkeld. Door deze manier van standbouw is er voor importeurs een kostenbesparing van ongeveer vijftig procent ten opzichte van de AutoRAI 2007 mogelijk.

Het principe van de nieuwe opzet is als volgt: ieder merk neemt een verplicht casco af met verhoogde vloer, rigging, verlichting en elektra. Daarna kan de importeur kiezen of hij binnen het casco-raamwerk een fabrieksstand neerzet of kiest voor het speciaal ontwikkelde blocks-concept. Door middel van ‘blokken’ wordt de gehele stand ingericht, met standelementen zoals zuilen en muurtjes ontwikkeld worden die bedrukt worden naar eigen inzicht.

“Dit concept heeft twee voordelen. Importeurs kunnen hun merk weer naar eigen inzicht presenteren, maar wel tegen ongeveer de helft van de kosten van de AutoRAI 2007”, aldus beursorganisator Joost ’t Hooft.

Maximum aantal meters
Importeurs die kiezen voor een ‘block-inrichting’ kunnen op allerlei manieren de stand upgraden. Er kan modulair gekozen worden voor een andere vloer, led-wall, lcd-schermen etc. Om de verschillen tussen fabrieksstands en RAI-stands niet te groot te laten worden en de kosten in de hand te houden moeten de fabrieksstands passen binnen het gestelde casco-kader. Vanuit dit kostenbesparingskader is ook afgesproken etagebouw niet toe te staan.

Daarnaast is het aantal af te nemen vierkante meters door importeurs aan een maximum gebonden. Importeurs mogen per merk de gemiddelde grondoppervlak van ‘07 en ‘09 gebruiken min 25 procent. Voor noviteiten zoals primeurs kan extra standruimte aangevraagd worden.

Tevreden
Bij Opel Nederland is men tevreden over hun 1.250 vierkante meter grote stand. “Op een autotentoonstelling verwacht de bezoeker merkenstands met merkbeleving. Amsterdam RAI is er in samenspraak met de exposanten in geslaagd een kostenefficiënt standconcept te realiseren dat aan deze verwachting tegemoet komt en waar onze stand een voorbeeld van is”, aldus Freddy de Mulder, directeur van Opel Nederland.

Amsterdam RAI en Opel Nederland demonstreren het nieuwe standconcept in een filmpje.



Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

AutoRAI en Opel presenteren nieuw standconcept | Automotive Online

AutoRAI en Opel presenteren nieuw standconcept

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eerder werd bekend dat de organisatie van de AutoRAI 2011 in samenwerking met RAI Vereniging en het Tentoonstellingscomité, waarin dertien importeurs vertegenwoordigd zijn, een modulair standbouwconcept heeft ontwikkeld. Door deze manier van standbouw is er voor importeurs een kostenbesparing van ongeveer vijftig procent ten opzichte van de AutoRAI 2007 mogelijk.

Het principe van de nieuwe opzet is als volgt: ieder merk neemt een verplicht casco af met verhoogde vloer, rigging, verlichting en elektra. Daarna kan de importeur kiezen of hij binnen het casco-raamwerk een fabrieksstand neerzet of kiest voor het speciaal ontwikkelde blocks-concept. Door middel van ‘blokken’ wordt de gehele stand ingericht, met standelementen zoals zuilen en muurtjes ontwikkeld worden die bedrukt worden naar eigen inzicht.

“Dit concept heeft twee voordelen. Importeurs kunnen hun merk weer naar eigen inzicht presenteren, maar wel tegen ongeveer de helft van de kosten van de AutoRAI 2007”, aldus beursorganisator Joost ’t Hooft.

Maximum aantal meters
Importeurs die kiezen voor een ‘block-inrichting’ kunnen op allerlei manieren de stand upgraden. Er kan modulair gekozen worden voor een andere vloer, led-wall, lcd-schermen etc. Om de verschillen tussen fabrieksstands en RAI-stands niet te groot te laten worden en de kosten in de hand te houden moeten de fabrieksstands passen binnen het gestelde casco-kader. Vanuit dit kostenbesparingskader is ook afgesproken etagebouw niet toe te staan.

Daarnaast is het aantal af te nemen vierkante meters door importeurs aan een maximum gebonden. Importeurs mogen per merk de gemiddelde grondoppervlak van ‘07 en ‘09 gebruiken min 25 procent. Voor noviteiten zoals primeurs kan extra standruimte aangevraagd worden.

Tevreden
Bij Opel Nederland is men tevreden over hun 1.250 vierkante meter grote stand. “Op een autotentoonstelling verwacht de bezoeker merkenstands met merkbeleving. Amsterdam RAI is er in samenspraak met de exposanten in geslaagd een kostenefficiënt standconcept te realiseren dat aan deze verwachting tegemoet komt en waar onze stand een voorbeeld van is”, aldus Freddy de Mulder, directeur van Opel Nederland.

Amsterdam RAI en Opel Nederland demonstreren het nieuwe standconcept in een filmpje.



Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.